Pozycjonowanie to jeden z najskuteczniejszych sposobów, by zwiększyć zasięg oferty firmy. Jak wdrożyć odpowiednią strategię w przypadku lokalnych biznesów?
Pozycjonowanie firm ze Szczecina – czym charakteryzują się poszczególne podejścia do tego tematu?
Wspólną cechą wszystkich strategii związanych z pozycjonowaniem jest ich cel, czyli zwiększenie pozycji w wynikach wyszukiwania na wybrane frazy. Istnieje jednak wiele podejść do tego tematu, które różnią się właśnie pod względem haseł, na których skupiają się działania z zakresu pozycjonowania.
Jednym z nich jest pozycjonowanie ogólne – to odpowiedni wybór przede wszystkim dla firm działających na obszarze całego kraju. Jego wariantem jest pozycjonowanie szerokie, w przypadku którego stosuje się sporą liczbę fraz, w tym te związane z dłuższymi zapytaniami (często w formie kompletnych pytań lub zdań). Jeśli nasz biznes ma trafiać także do klientów za granicą, warto będzie zastosować pozycjonowanie międzynarodowe – podstawą będzie tutaj przygotowanie różnych wersji językowych strony.
Gdy jednak chodzi o pozycjonowanie firm ze Szczecina, które chcą pozyskać klientów z miasta i okolicy, należy postawić na lokalne SEO. Również i tutaj stosuje się inne frazy kluczowe: powinny one zawierać nazwę miasta, dzielnicy czy ulicy. W efekcie możemy skutecznie zebrać ruch od klientów, którzy będą w największym stopniu zainteresowani ofertą.
Pozycjonowanie firm ze Szczecina – jakie przedsiębiorstwa powinny wybrać lokalne SEO?
Ze względu na specyfikę działania tego rodzaju pozycjonowania będzie to najlepszy wybór przede wszystkim dla firm, które skupiają się na fizycznym oferowaniu usług. Mogą to być na przykład salony kosmetyczne i fryzjerskie, punkty napraw, warsztaty mechaniczne, piekarnie czy lokale gastronomiczne. Przykładów tego typu biznesów jest dość dużo – głównym czynnikiem jest tutaj zasięg działalności.
Co więcej, pozycjonowanie lokalne oferuje również sporo korzyści dla przedsiębiorstw celujących w zdobycie solidnej pozycji na szczecińskim rynku i późniejsze rozszerzenie oferty na inne części kraju. Zdobycie ruchu z fraz o stosunkowo małym zasięgu to łatwiejsze zadanie niż dotarcie na szczytowe pozycje przy ogólnych wyszukiwaniach. Dzięki temu zarówno koszt strategii, jak i czas oczekiwania na jej efekty może być zauważalnie mniejszy.
Agencja SEO – profesjonalna pomoc w pozycjonowaniu firm ze Szczecina
Opiekując się własną stroną internetową, możemy wprowadzić dość sporą część działań z zakresu SEO samodzielnie. Aby mogły one jednak przynieść oczekiwane rezultaty, musimy dobrze wiedzieć, jakie jest znaczenie poszczególnych czynników rankingowych. Co więcej, algorytmy wyszukiwarek są nieustannie aktualizowane – konieczne będzie zatem również bieżące rozeznanie w tej branży.
To wszystko sprawia, że choć wdrożenie strategii pozycjonowania na własną rękę jest możliwe, rzadko zapewni odpowiednie wyniki. Zazwyczaj znacznie lepszym wyborem będzie skorzystanie z usług agencji SEO. Możliwość skorzystania z wiedzy i doświadczenia specjalistów oraz dostęp do profesjonalnych narzędzi to połączenie, które pozwoli nam cieszyć się pełnymi efektami pozycjonowania – lokalnego bądź ogólnego.